Ansökan om årligt föreningsstöd
Den här tjänsten kräver inloggningViktig information innan ni börjar fylla i ansökan om årligt föreningsstöd!
För att vara berättigad att söka årligt föreningsstöd ska föreningen ha godkänts som bidragsberättigad av Kultur- och fritidsnämnden. Läs innan ni börjar fylla i ansökan igenom gällande Bestämmelser om stöd. De stöd som söks i denna årliga ansökan är följande:
A. Aktivitetsstöd
B. Drift av egen anläggning eller lokal
C. Förhyrda lokaler
D. Främjandestöd
E. Investeringsstöd
Alla föreningar som söker årligt kommunalt stöd inom kategori A-E ska i ansökan bifoga följande dokument; Verksamhetsberättelse 2022, Revisionsberättelse 2022, Resultat- och balansrapport 2022, Verksamhetsplan 2023, Budget 2023. För stöd B och C krävs det även att föreningen skickar in ytterligare kostnadsunderlag. Se till att ni har alla dessa dokument redo innan ni börjar fylla i ansökan. För att kunna fylla i ansökan loggar du in med Bank-ID och när du sedan är klar signerar du ansökan med Bank-ID. Du kan även spara din ansökan och skicka in vid annat tillfälle. Obs! En sparad ansökan är inte inskickad.
Föreningen ska endast skicka in 1 ansökan om årligt stöd. Se därför till att ha alla dokument och uppgifter på plats i god tid före sista ansökningsdatum så att ni smidigt kan fylla i ansökan och bifoga de dokument som krävs.
Sista dag att skicka in ansökan är 31 maj
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under filken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kultur och fritidsnämnden
kulturochfritid@alvesta.se
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
047215000
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Föreningsuppgifter
- Ansökan om stöd A-E
- Personuppgiftshantering
- Förhandsgranska
- Signera och skicka in