Beställning,uthyrning och tömning av container
Med den här tjänsten kan du hyra eller beställa tömning av en container för avfalls- och återvinningsmaterial. En container kan användas för att samla in större mängder av avfall.
Här kan du läsa om våra aktuella taxor. Taxan gäller t.om 1 januari 2024.
Utsättning container, oavsett storlek Taxa 200 407 kr
Hyra dygn Taxa 210 65,2 kr
Hyra vecka Taxa 211 293 kr
Hyra månad Taxa 212 691,3 kr
Trp avg, hämtning, tömning 0-8 kbm Taxa 120 1139,8 kr
Trp avg, hämtning, tömning 10-15 kbm Taxa 121 1229,4 kr
Trp avg, hämtning, tömning 22 kbm Taxa 123 1343,3 kr
Trp avg återvinningscontainer Taxa 154 1001,3 kr
Brännbart avfall pris/ton Taxa 423 1785,5 kr
Osorterat/deponi pris/ton Taxa 412 2564,2 kr
Rent träavfall pris/kbm Taxa 422 48.9 kr
Exempel på beställning och pris:
Hyra av en 10 kbm container till osorterat avfall (1000kg) över en helg.
407 kr (Taxa 200) + 1229,4 kr (Taxa 121) + 2564,2 kr (Taxa 412) + 65,2x2 (Taxa 210) = 4331 KR
Skyddade personuppgifter
Du som har skyddade personuppgifter ska inte använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Kontakta Kontaktcenter via 0472-15000 för skicka in ärendet istället.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under fliken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Alvesta renhållnings AB
arab@alvesta.se
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
0472-15000
Fråga om inloggning
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning