Kontoanmälan feriearbete 2023
Den här tjänsten kräver inloggningAlvesta kommun betalar ut lön via Swedbank. Om du vill att din lön ska betalas ut direkt till ditt konto måste du fylla i dina kontouppgifter nedan. Genom att fylla i uppgifterna godkänner du att informationen överlämnas till Swedbank för registrering. Det kan dröja upp till 4 veckor innan kontot är registrerat, så det är viktigt att du lämnar in uppgifterna redan innan ditt feriearbete startar. Observera att kontot som anmäls måste tillhöra dig som ska feriearbeta för att lönen ska betalas ut digitalt.
Vill du inte att dina kontouppgifter ska hanteras enligt ovanstående behöver du inte lämna in en kontoanmälan. Då kommer Swedbank istället att skicka ut en utbetalningsavi per brev till din folkbokföringsadress. Avin kan lösas in mot kontanter hos ett flertal olika ombud.
Kontoanmälan ska vara HR-avdelningen tillhanda senast den 11 juni 2023 !
Om du eller din vårnadshavare inte har tillgång till digital signering, kontakta Alvesta kontaktcenter via telefon 0472-15000.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under filken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunledningsförvaltningen
kommunen@alvesta.se
Frågor om e-tjänsten
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
0472-15000