Ansökan om stöd till aktiv fritid för alla
Den här tjänsten kräver inloggningStöd till aktiv fritid för alla syftar till att ge möjlighet för föreningar som vill genomföra aktiviteter eller evenemang utöver den ordinarie verksamheten. Stödet fokuserar på fyra huvudområden:
- Stärka folkhälsan
- Nå nya målgrupper
- Öka integration och inkludering
- Öka samverkan mellan kommunens föreningar
Stödet kan sökas av föreningar för att genomföra aktiviteter eller evenemang. Stödet kan utgå som ekonomiskt stöd, men även som konsultativt stöd, stöd med material eller lokal. Exempel på vad föreningen kan få stöd för är aktiviteter för nya målgrupper, prova-på-verksamhet, lovverksamhet och andra aktiviteter som leder till att fler aktiverar sig. Stöd till aktiv fritid för alla kan beviljas med upp till 15 000 kr.
Stödet söks löpande och senast tre veckor innan det aktuella evenemanget eller projektet startar. Beslut tas senast tre veckor efter att ansökan lämnats in. Redovisning ska skickas in senast två månader efter genomfört evenemang/projekt. Stödet betalas därefter ut till föreningen. Hela eller delar av stödet kan efter beslut utbetalas i förskott. Stöd utgår ej för ledararvode.
Skyddade personuppgifter
Du som har skyddade personuppgifter ska inte använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Kontakta Kontaktcenter via 0472-15000 för skicka in ärendet via blankett istället.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under fliken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kultur och fritidsnämnden
kulturochfritid@alvesta.se
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
047215000