Ansökan om samarbetssamtal
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen att skicka in ansökan om samarbetssamtal här om du har barn som är folkbokförda i Alvesta Kommun
Om ni som föräldrar inte kan komma överens i frågor om vårdnad, boende, umgänge och frågor som gäller barnets försörjning, kan ni ansöka om samarbetssamtal hos familjerätten. En eller två familjerättssekreterare leder samarbetssamtalet. Meningen är att ni som föräldrar ska kunna samarbeta kring gemensamma barn och hitta bra lösningar som ni båda kan acceptera.
Samarbetssamtalen är frivilliga, kostnadsfria och sker under sekretess. En förutsättning för samarbetssamtal är att ni båda två är villiga att delta och att båda har signerat ansökan om samarbetssamtal med e-leg. Efter inskickad ansökan kommer en samtalsledare att kontakta er så snart som möjligt . Då bokas tid till ett enskilt samtal med samtalsledare för att därefter boka in gemensamma samtal.
Läs mer om samarbetssamtal här
Det är först när båda vårdnadshavare/föräldrar har signerat som ansökan kommer skickas vidare till samtalsledare på familjerätten.
Om du inte har e-legitimation, kontakta oss via 0472-15000 så får du vår pappersblankett.
Skyddad identitet
Har du skyddad identitet vill vi att du använder vår pappersblankett istället för att använda e-tjänsten, hör av dig till kontaktcenter för att få blanketten via 0472-15000 eller info@alvesta.se
Vid frågor, kontakta oss via 0472-15000
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under fliken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Nämnden för arbete & lärande
fal@alvesta.se
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
047215000