Ansökan om investeringsstöd - extra ansökningsperiod
Den här tjänsten kräver inloggningAnsök om investeringsstöd
Investeringsstöd kan sökas av förening för investering i anläggning eller lokal. Stöd kan beviljas med upp till 50 % av den totala investeringskostnaden. Syftet med stödet är att delfinansiera investeringar som förbättrar och utvecklar föreningslivets anläggningar och lokaler, där energieffektiviserande åtgärder är prioriterade. Lägsta summa som kan sökas i investeringsstöd är 10 000 kronor.
Stöd kan ges till:
- Energieffektiviserande åtgärder
- Ny-, till- och ombyggnation
- Maskiner för drift av anläggning
- Åtgärder som förbättrar tillgängligheten
Stöd utgår inte till:
- Förbrukningsartiklar och normalt underhåll
- Investeringar som redan är påbörjade
- Värdet av föreningens ideella arbetsinsats, kostnader för detta får ej räknas in i investeringskostnaden
Ansökan om investeringsstöd ska göras senast 31 januari 2025 och gäller då för investeringar som planeras genomföras under kalenderåret 2025 (1 januari-31 december). Besked på ansökan lämnas i början av mars 2025 efter beslut fattats i kultur- och fritidsnämnden. Investeringsstödet betalas ut efter redovisning av genomförd investering, som ska vara kultur- och fritidsförvaltningen tillhanda senast 31 december 2025. Redovisningen ska innehålla fakturor och kontoutdrag som styrker betalningarna. Stöd utbetalas med högst 50 % av redovisad total investeringskostnad, dock högst den summa som föreningen beviljats i investeringsstöd.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under fliken "Om" i huvudmenyn ovan.
Övriga upplysningar
Du har rätt att enligt dataskyddsförordningen få upplysningar om hur dina uppgifter behandlas och kan begära ett så kallat registerutdrag över dina personuppgiftsbehandlingar. Kontakta i så fall kommunstyrelsens dataskyddssamordnare via mejl till Funktionsbrevlåda kommunen@alvesta.se eller via brev till Alvesta kommun, Kommunledningsförvaltningen, Centralplan 1, 342 80 Alvesta. Det går även bra att hämta en blankett för begäran i kommunhusets reception. Vill du kontakta vårt dataskyddsombud gör du det lättast via mejl: kommunen@alvesta.se
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (Lämna ett klagomål enligt GDPR | IMY) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kultur och fritidsnämnden
kulturochfritid@alvesta.se
Kontaktcenter
kommunen@alvesta.se
0472-15000